JT's nakladatelství
Nejprodávanější
Značky

David Zábranský přichází se svou v pořadí již čtvrtou knihou. Po vysoce ceněném románu "Slabost pro každou jinou pláž" (Magnesia Litera za Objev roku), rozporně přijaté próze "Šternův pokus milovat" a novele "Kus umělce" vychází "Edita Farkaš".
Vybroušený, vyzrálý text sumarizuje milostný život hrdiny, včetně jeho aktuálního vzplanutí. Touha po romství, daná povoláním hrdiny románu, který svojí profesí obhájce lidských práv a bojovníka proti diskriminaci odkazuje k autorovým zkušenostem v téže oblasti, je kladena znovu a naléhavěji, tentokráte ve sféře citové – touha po romství se proměňuje v honbu za Romkou, v honbu pomalou, vedenou krok za krokem, v honbu meditativní. Jde o román kompaktní a čtivý a to i navzdory tomu, že dějová linka zde není zdaleka tím nejpodstatnějším.

Poslední autorizovaná kniha spisovatele, básníka a performera Milana Kozelky, která volně uzavírá trilogii provokativních sbírek bísní Semeniště zmrdů a Teteliště zmrdů. Ve Fastfoodu se Kozelka nevyhýbá ostřejším komentářům doby s ironií sobě vlastní, ubývá zde textů politicky laděných a je zde naopak několik básní osobnějších, meditativnějších.

Knižní debut textaře, zpěváka, kytaristy a performer Dominika Zezuly, bohatě ilustrovaný kresbami Barbory Ivánové dává tušit, že jeho autor umí s textem pracovat. Kniha obsahuje na třicet básní, které se stejně jako jeho písňové texty vyznačují autenticitou a skvělým smyslem pro zachycení detailu, oproti nim je zde však velký důraz na minimalismus. Každé slovo zde má své místo. Autor v několika verších dokáže zachytit všednost a osamělost jako málokdo jiný.

Nová, v pořadí už pátá sbírka Jana Těsnohlídka s ilustracemi Josefa Bolfa vychází právě vyšla! Objednejte si ji v Poličce a spolu s knížkou vám pošleme i originální placku.


Druhá sbírka autora, jehož debut Násilí bez předsudků (Cena Jiřího Ortena) zaujal kritiku spontaneitou prudkého řečového proudu, je dalším krokem na cestě k současné české angažované poezii. Tři desítky textů znovu nechávají se vší naléhavostí vyvstávat aktuální společenské problémy a staví se tak zády k vyprázdněnému estetismu současného literárního provozu.
Kdo čekal, že po sbírce Násilí bez předsudků autor znovu vyplaví veletok slov a emocí, bude nepochybně zklamán. V Rakovině se Těsnohlídek ml. představuje mimo jiné jako autor, který si dokáže zjednat odstup od věcí, jako ironik a provokatér. I pro Rakovinu však platí, že má potenciál oslovit víc než jen úzký kruh čtenářů, který kolem sebe česká poezie vyměřila.